كرايه جرثقيل براي ساختمان

۲۰ بازديد

يكي از مسائل و فعاليت هاي لازم براي ساختمان سازي و به خصوص ساخت ساختمان ها و برج هاي طبقاتي، كرايه جرثقيل براي ساختمان مي باشد. در گذشته و ساليان دور، به دلايل مختلف از جمله زياد نبودن جمعيت، نبود امكانات زياد، و كيفيت پايين مصالح، كه همگي به نوعي به پايين بودن سطح تكنولوژي در زمان گذشته بر مي گردند، ساخت ساختمان ها با امروز تفاوت هاي بسياري داشت. همين مسائل هم باعث شده بودند كه ساخت خانه ها عموما به صورت يك طبقه يا نهايتا به صورت دو طبقه صورت بگيرند.

 اما در دنياي امروز و وضعيت امروز ساختمان سازي در كشورمان، ساختمان ها و برج هايي با تعداد طبقات بالا ساخته مي شوند. يكي از وسايل مورد نياز براي ساخت ساختمان ها با تعداد طبقات بالا و مرتفع هم، جرثقيل هاي ساختماني مي باشند. براي اينكه در مورد جرثقيل هاي ساختماني و مسائلي مثل اجاره جرثقيل براي ساختمان، كرايه جرثقيل ساعتي، نرخ كرايه جرثقيل ۱۴۰۲ بيشتر بدانيد، در ادامه بحث كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران هم همراه جرثقيل نوين و اجاره جرثقيل در تهران بمانيد.

كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران

در اولين قدم از بحث كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران، بياييد تا كمي در مورد خود جرثقيل هاي ساختماني و با اصطلاح تاور كرين ها بدانيم. به طور مختصر و كلي تاور كرين يا همان جرثقيل ساختماني و برجي يكي از ماشين آلات ساختماني ميباشد كه در پروژه هاي عمراني براي بالا بردن و جابجايي وسايل در ارتفاعات از آن استفاده ميشود كه ميتوان با اين وسيله تا ارتفاع معيني بالا بردن و در شعاع هايي جابجا كرد. 

در گذشته براي ساخت سازه هاي عظيم و مخصوصا در ارتفاعات زياد مشكلاتي وجود داشت كه امكان انجام اين كار ها را نميداد و همچنين بالا بردن و جابجايي مصالح و تجهيزات ساختماني هم نياز به وقت و نيرو و هزينه بسياري بود. به همين علت اين وسيله براي اولين بار با استفاده از چوب توسط يونان باستان ساخته شد كه با نيروي كارگران و نيروي حيوانات ميتوانستند از آن وسيله استفاده كنند كه بعد ها اين وسيله پيشرفته تر شد و براي ساخت آن هم از فولاد و چدن و آهن استفاده شد.

احتمالا شما هم اگر كه ساكن شهر هاي بزرگ ايران مثل تهران باشيد، كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران و كرايه جرثقيل ساعتي در تهران، و انواع اين نوع دستگاه ها را در سطح شهر و در هنگام ساختمان هاي بزرگ يا برج ها ديده ايد كه با استفاده از آن اجسام سنگين را از زمين به پشت بام ساختمان انتقال ميدهند و علاوه بر اين قابليت جابجايي اجسام تا ۳۶۰ درجه را هم دارند.

كسب اطلاعات بيشتر: نرخ اجاره جرثقيل ۷ تن

كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهرانكرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران

كرايه جرثقيل براي ساختمان

تاوركرين بطور معمول در صنعت حمل‌ونقل براي بارگيري و تخليه، در صنعت ساخت‌وساز براي حركت مواد و در صنعت توليد براي مونتاژ تجهيزات سنگين بكار گرفته مي‌شود. اين دستگاه ها شكل مدرني از اهرم هاي تعادلي هستند كه از همان قطعات اصلي تشكيل شده اند و معمولا پايه آنها به طور ثابت درون بتن قرار ميگيرد و گاهي اوقات هم توسط كمربند به بخش هاي سازه و ساختمان مهار ميشود.

معمولا بهترين تركيب از ارتفاع و ظرفيت بالابري را فراهم كرده و به صورت گسترده در ساختن سد ها و برج ها و ساختمان هاي مرتفع مورد استفاده قرار مي گيرند. پيش از اين كه به در مورد كرايه جرثقيل براي ساختمان يا نرخ كرايه جرثقيل ۱۴۰۲ بيشتر بدانيم، بياييد تا با قسمت هاي مختلف تاور كرين ها يا همان جرثقيل هاي ساختماني كمي آشنا شويم.

كابلهاي مهار و تقويت: در كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران، كابل ها وظيفه اتصال بين بازوي تعادل و بازوي حمال را بر عهده دارند. البته در تعدادي از اين جرثقيلها بازوي متعادل كننده وجود ندارد اما وزنه تعادل در قسمت پايين جرثقيل با استفاده از كابلهاي محكم به بازوي حمال وصل است.

سكوي تقويت پايه ها: بر طبق آئين نامه Din كه يكي از معتبر ترين آئين نامه در زمينه كرايه جرثقيل براي ساختمان و كار با جرثقيل هاست سكو مي بايست از بتن مسلح باشد و ابعاد آن 103×10× 10 مي باشد. تعداد زيادي شبكه كه معمولا د راندازه هاي 6 متري است اعضاي جرثقيل را تشكيل مي دهد. 

ماكزيمم ارتفاع يك تاور كران در هنگام انجام كار طبق آيين نامه 265 فوت يا 80 متر مي باشد. البته مي توان با استفاده از وصل كردن جرثقيل به ساختمان در حال ساخت قابليت مرتفع شدن را تا حد زيادي افزايش داد. ظرفيت در اين مدل جرثقيلها در حالت هاي مختلف است ماكزيمم ظريفيت آنها 1q.8 t/m است كه البته هر چه بار نزديكتر به center باشد ظرفيت بيشتر مي شود.

بازوي حمال: اين را در بحث كرايه جرثقيل براي ساختمان بدانيد كه اين بخش وظيفه ليفت كردن و حمل اجسام را برعهده دارد.

 بازوي متعادل كننده: وظيفه تعادل جرثقيل در حالت مختلف را بر عهده دارد.

جعبه تعادل: جعبه تعادل وظيفه تعادل با بازوي حمال را بر عهده دارد. اين هم در مورد كرايه جرثقيل براي ساختمان قابل ذكر است كه اين جعبه معمولا از جنس بتن مي باشد و وزني بين ۱۶۰۳ تا ۲۰ تن را دارد و قابليت حركت ريلي بر رروي بازوي تعادل را دارد.

كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهرانكرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران

كرايه جرثقيل ساعتي براي ساختمان

اما براي اين كه بهتر در مورد كرايه جرثقيل براي ساختمان و يا كرايه جرثقيل ساعتي بدانيد، بهتر است كه با كاربرد هاي مختلف تاور كرين ها هم آشنا باشيد. تاور كرين ها معمولاً بهترين تركيب از ارتفاع و ظرفيت بالابري را فراهم كرده و به‌صورت گسترده در مواردي كه در زير آمده اند كاربرد دارند.

  •  ساختن سدها.
  • برج‌ها و ساختمان‌هايمرتفع.
  • ساخت سيلو.
  • حمل بار در بندرها و گمرك‌ها.

كسب اطلاعات بيشتر: هزينه اجاره جرثقيل ۳۰ تن

همچنين در ديگر صنايع نيز كاربردهاي خاص خود را دارند براي مثال در صنعت حمل‌ونقل براي بارگيري و تخليه، در صنعت توليد براي مونتاژ تجهيزات سنگين، در صنعت ساخت‌وساز براي حركت مواد و… .

هزينه كرايه جرثقيل براي ساختمان

مطالبي در بحث كرايه جرثقيل براي ساختمان در تهران مطرح شدند مثل كرايه جرثقيل ساعتي، كرايه جرثقيل براي ساختمان، نرخ كرايه جرثقيل سال ۱۴۰۲ و… كه اميد است براي شما كاربردي بوده باشند. به طور كلي تشخيص كيفيت تاور كرين و انتخاب بهترين مدل نسبت به شرايط و نياز ها از مهم ترين موارد در هنگام كرايه جرثقيل و پرداخت نرخ كرايه جرثقيل در سال ۱۴۰۲ هستند. افراد با تجربه و خبره در اين زمينه در هنگام اجاره تاور كرين هدف و معيار اصلي را كيفيت دستگاه قرار ميدهند. در نهايت هم بايد خدمت شما عزيزان عنوان كرد كه در صورتي كه به دنبال كرايه انواع جرثقيل از جمله همين كرايه جرثقيل براي ساختمان هستيد، به شما توصيه مي شود كه سري هم به سايت معتبر گروه كاربلد جرثقيل نوين بزنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.