اجاره جرثقيل 20 تن

اجاره جرثقيل

اجاره جرثقيل 20 تن

۲۴ بازديد

اغلب اجاره جرثقيل 20 تني به صورت ساعتي روزانه و پروژه محور و... ميباشد از اين ماشين در حجم و ارتفاع وزن در تناژ هاي بالا نهايت بهره را ميبرند. به‌راستي حمل دستگاه‌هاي پرس غول‌پيكر يا نصب سيلوها، انجام برخي امور ساختماني، جابه‌جايي ماشين‌هاي سنگين و … از عهده جرثقيل‌هاي ۵، ۱۰، ۱۵ تن و … برنمي‌آيد و البته نيازي نيز به‌صرف هزينه بالا بابت تهيه جرثقيل ۳۰ تن نيست. ازاين‌رو گويي با برآورد دقيق شرايط كاري كرايه جرثقيل ۲۰ تن بهترين گزينه به شمار مي‌رود.

باوجود انواع مختلفي از جرثقيل ۲۰ تن مانند جرثقيل كفي دار ۲۰ تن، جرثقيل دكل بلند ۲۰ تن و جرثقيل ۲ كابين ۲۰ تن امروزه اجاره اين ماشين در تهران موردتوجه بسياري از سازمان‌هاي خدماتي است. جرثقيل دكل بلند در مكان‌هايي كه به ارتفاع بالا نياز است، موردتوجه مي‌باشد.

توضيحات جرثقيل 20 تن
_

اجاره جرثقيل 20 تن

ولي جرثقيل كابين دار را براي رساندن مجريان امور مانند مهندسان برق، نصابان سيستم‌هاي حفاظتي، مأموران شهرداري و … به ارتفاع مورداستفاده قرار مي‌دهند. البته جرثقيل كفي نيز كه امكان حمل بار و انتقال آن را حتي در جاده‌ها دارند نيز بسيار محبوب و كارآمد هستند. شما بايد از همان ابتدا مشخص نماييد كه كارتان در چه حوزه‌اي قرار مي‌گيرد، سپس متناسب با آن به اجاره جرثقيل ۲۰ تن از ميان موارد ذكرشده بپردازيد.

جرثقيل 20 تني چگونه كار ميكند؟

جرثقيل 20 تن براي آن كه ايمن بتواند كار كند در گام اول بايد از رانندگان و كاركناني بهره ببرند كه داراي سلامت جسمي قابل قبول باشند مثل بينايي و شنوايي... همچنين جرثقيل‌ها به‌منظور كاركرد صحيح به افراد آموزش‌ديده كه توانايي تشخيص فواصل و ارتفاع‌ها را داشته باشند، نيز نيازمند هستند.

همچنين به رانندگاني كه به اطلاعات كافي در مورد عملكرد جرثقيل، مجوزهاي لازم، آشنايي با ابزارها و تجهيزات مربوط، چگونگي عمليات نصب، تسلط بر ترتيب باربرداري و … نيز دسترسي داشته باشند. درواقع كاركرد صحيح و چگونگي و كيفيت عملكرد جرثقيل‌ها به اپراتور آن‌ها بسيار وابسته است.

در غير اين صورت جرثقيل يك ماشين مكانيكي است كه به مدد يك سري المان‌ها مانند كنترل‌ها، ترمزها، موتور و … كار نموده و در صورت تبحر راننده كمتر با مشكلي روبرو مي‌شود. به همين دليل است كه در زمان اجاره جرثقيل ۲۰ تن تأكيد مي‌شود كه از تخصص كافي اپراتور اطمينان كسب نماييد، سپس جرثقيل را به دست وي بسپاريد.

مشخصات جرثقيل ۲۰تن :

جرثقيل‌ها بسته به نوعشان داراي مشخصات فيزيكي و فني متفاوتي هستند، اما اگر در پي كرايه جرثقيل ۲۰تن هستيد و تمايل داريد اطلاعات كلي بابت اين ماشين‌ها كسب نماييد، بايد بگوييم اين ابزارها اغلب با ۴ ثابت‌كننده، ۳ عدد بوم، حداكثر گشتاور ۷۰٫۰۰۰ كيلوگرم متر و زاويه دوران ۳۶۰ درجه ممتد، مي‌يابيد. البته داراي مشخصات ديگري چون پمپ پيستوني، ۸ عدد سيم بكسل، نيروي محركه P.T.O  خودروي حامل و … نيز هستند.

برندهاي جرثقيل ۲۰ تن در ايران:

بسياري در زمان كرايه جرثقيل ۲۰ تن در مورد برندهاي معتبر اين ماشين‌آلات سنگين‌وزن و انتخاب نمونه برتر آن‌ها دچار ترديد مي‌شوند. بايد به‌جرئت گفت در ايران محصولات فراواني از برندهاي مطرح جهاني يافت مي‌شود كه دغدغه يافتن يك نمونه مرغوب و كارآمد را مرتفع ساخته است.

شركت‌هاي فعال در حوزه اجاره و ارائه جرثقيل ۲۰ تن با تجهيز خود به آن‌ها توانسته‌اند، سطح خدمت‌رساني‌شان را ارتقا بخشند. از اين برندهاي محبوب مي‌توان به كونه‌كرين اين شركت فنلاندي با 800 شعبه و مراكز خدمات پس از فروش در سطح جهان اشاره نمود. پس‌از آن نمي‌شود از برند دماگ  اين شركت آلماني با طرف‌داران فراوانش يادي نكرد.

محبوبيت جرثقيل‌هاي اين برند تا حدي است كه مصرف‌كنندگان، محصولات استوك اين كمپاني را بر نمونه‌هاي نو ديگر برندها ترجيح مي‌دهند.

البته برند ورلند كه زير نظر ارتش فرانسه تأسيس شد، نيز بي‌رقيب بوده و به‌عنوان يك توليدكننده پيشرو جايگاه ويژه‌اي در صنعت جرثقيل و بالابر دارد. بعدازآن مي‌توان به برندهاي ديگري مانند استريت، كيتو، اشتال و چي‌اچ اشاره نموده كه در بازه زماني قبل از تحريم‌ها به ايران باقدرت وارد مي‌شدند و اكنون تعدادي از آن‌ها در دست شركت‌هاي اجاره جرثقيل وجود دارد.

جرثقيل نوين و خدمات اجاره جرثقيل اين مجموعه:

نكات ايمني حين كار با جرثقيل‌ها از موارد بسياري تشكيل مي‌شود و شامل موضوعات مختلف و گسترده‌اي است. اين مسائل فقط به حين كار خلاصه نشده و شامل مراحل قبل از كار و آماده‌سازي جرثقيل، حين بارگيري و زمان تخليه بار مي‌شود.

مثلاً قبل از بارگيري بايد از عدم نشتي روغن، عدم قطعي سيم‌بكسل‌ها، كيفيت ترمزها و … مطمئن شد. حين باربرداري از رفع مشكل لنگرگيري، وجود وسيله بارگيري متناسب با نوع بار مانند سيم بكسل، زنجير و … اطمينان كسب نمود و در زمان تخليه بار پرهيز از سرعت عمل، ايجاد فاصله مجاز تا زمين و … را در نظر داشت. به همين دليل است كه انتخاب يك شركت معتبر و داراي كادر فني متخصص ضروري است .

جدول بار (Load Chart) جرثقيل 20 تن:

جدول بار كمك مي‌كند تا شما در يك بازه زماني كوتاهي به امكانات، ظرفيت‌ها، جزئيات و ويژگي‌هايي كه در زمان اجاره جرثقيل نياز داريد، دست يابيد. اين مشخصات به شما اجازه مي‌دهند تا بر اساس شعاع و زاويه كاري، ظرفيت صحيحي از جرثقيل را انتخاب نماييد. بدين ترتيب قبل از كرايه حتماً به مطالعه اين جدول بپردازيد.

جدول بار جرثقيل 20 تنجدول بار جرثقيل 20 تن

مشخصات و اجزاي جرثقيل ۲۰تن:

همان‌طور كه اشاره نموديم، جرثقيل‌ها اغلب بر خودروهايي مقاوم و مستحكم سوار مي‌شوند. ازاين‌رو در زمان بيان اجزاي جرثقيل ۲۰تن بايد دو بخش ماشين و جرثقيل را به‌صورت تفكيك در نظر گرفت. ولي ما در اين بخش منحصراً اجزاي و مشخصات جرثقيل را بازگو نموده و از توصيف انواع ماشين موجود در اين عرصه صرف‌نظر مي‌كنيم.

  بوم جرثقيل:

بوم بازوي جرثقيل است كه به دستگاه كمك ميكند اجسام را جا به جا كند. هرچه اين بوم مستحكم‌تر و امكان ارتفاع گيري بيشتري را داشته باشد، به‌ تبع بر كاراي جرثقيل افزوده مي‌گردد.

  آرواره جرثقيل:

يكي ديگر از اجزاي مهمي كه در زمان اجاره جرثقيل ۲۰ تن بايد آن را مدنظر قرار دهيد، آرواره‌ها هستند. آرواره‌ها قابليت اضافه نمودن ارتفاع به بوم را داشته و بوم را براي پاسخگويي به فاصله‌هاي بيشتري حمايت مي‌كنند.

چرخ‌دنده جرثقيل:

زماني كه نياز به چرخش كابين جرثقيل باشد، چرخ‌دنده اين مسئوليت خطير را به انجام مي‌رساند. چرخ‌دنده نيروي و توان حركت خود را از موتور هيدروليكي نصب‌شده، بر روي جرثقيل تأمين مي‌كند و به علت قرارگيري بر زير كابين امكان چرخش متعادل را به اين بخش مي‌دهد.

كابين جرثقيل:

كابين در بالاترين بخش جرثقيل ۲۰ تن نصب و اپراتور درون آن هدايت بوم جرثقيل را بر عهده دارد. وجود كابين در بالاترين قسمت، اشراف كامل اپراتور را سبب شده و ابزار الكتريكي و پنل كنترل امكان اعمال دستورات اپراتور را به جرثقيل مي‌دهند. حركت بوم به‌واسطه فرمان و پدال‌هاي پايي انجام مي‌شود. ازاين‌رو مهم است كه فردي دوره‌ديده اين سكان مديريتي را در دست بگيرد و بر جوانب كار نظارت نمايد.

وزنه‌هاي جداشونده جرثقيل:

بلند نمودن اجسام سنگين احتمال برهم‌خوردن بالانس و تراز جرثقيل را بالا مي‌برد. به‌منظور پيشگيري از چنين حادثه‌اي وزنه‌ها به‌كارآمده و تعادل جرثقيل را حفظ مي‌كنند. تعيين تعداد دقيق اين وزنه‌ها با محاسبه شعاع بوم، وزن بار، ظرفيت جرثقيل، زاويه عملياتي و … به دست مي‌آيد.

جك جرثقيل:

يكي ديگر از مشخصات جرثقيل ۲۰ تن جك‌هاي اطراف جرثقيل هستند كه سبب پايداري ماشين شده و از واژگوني آن جلوگيري مي‌كنند. اين جك‌ها با سه بخش خود كه شامل پايه، پد و پايه دوار است، جرثقيل را از سقوط محافظت مي‌نمايد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.